Τα «πρέπει» και τα «θέλω»


Το έχω σκεφτεί πολλές φορές, η λέξη πρέπει ίσως δεν θα υπήρχε στο λεξικό εάν ήμασταν πιο ειλικρινείς. Και εξηγούμαι: Το ”πρέπει” για κάποιον υποκαθιστά το “θέλω” κάποιου άλλου ή και σε κάποιες περιπτώσεις το δικό μας «θέλω» (σε αυτές τις περιπτώσεις καλό θα ήταν να επισκεφτούμε και κανέναν ψυχολόγο, δεν είναι ντροπή).
Και παραθέτω παραδείγματα για να καταλάβουμε όλοι τι εννοώ:
  • Αγάπη μου πρέπει να πάμε στη μαμά μου να φάμε σήμερα.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Αγάπη μου ξέρω ότι η μαμά μου σου σπάει τα νευρά και δεν θέλεις να την δεις ούτε ζωγραφιστή αλλά εγώ θέλω να πάμε και φυσικά θα πάμε.
  • Όταν θα μεγαλώσεις παιδί μου πρέπει να γίνεις γιατρός να είσαι χρήσιμος στη κοινωνία.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Όταν θα μεγαλώσεις παιδί μου θα γίνεις γιατρός γιατί θέλω μέσω εσού  να βγάλω όλα μου τα κόμπλεξ κατωτερότητας που έχω.
  • Αχ  Μαρία μου πρέπει επιτέλους να κόψεις αυτό το μαλλί δεν σου πάει καθόλου.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Μαρία μου για να κυκλοφορούμε μαζί, θέλω επιτέλους να αποκτήσεις λίγο στυλ μπας και σταυρώσω και εγώ κάνα γκόμενο.
  • Δεν πάει άλλο πρέπει να χωρίσουμε.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Σε βαρέθηκα και θέλω επιτέλους να ξεμπερδεύω με σένα μπας και βρω κάνα γκομενάκι της προκοπής.
  • Ωραία η παρέα σας αλλά πρέπει να φύγω με περιμένουν.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Βαρέθηκα τη ζωή μου μαζί σας και θέλω να φύγω πριν πεθάνω από πλήξη.
  • Θα ‘πρεπε Θα ‘πρεπε να σουν εδώ.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Θέλω να είσαι εδώ αλλά δεν μου έβγαινε ο στίχος οπότε χρησιμοποίησα το πρέπει.
Και πολλά πολλά άλλα παραδείγματα που μπορείτε να σκεφτείτε και εσείς . Κάντε αυτό το παιχνιδάκι, αντικαταστήστε τη λέξη πρέπει με τη λέξη θέλω. Ειλικρίνεια στις σχέσεις μας, ειλικρίνεια στον εαυτό μας. Σβήστε το πρέπει από το λεξικό σας μπορείτε. 

Απόδοση κειμένου Δημοσθένης Πατρινός.

1 σχόλια:

Ανώνυμος

asxeto to tragoudi me to keimeno pou exei ena noima

Δημοσίευση σχολίου