O Μετανάστης


Η νύχτα ήταν παγωμένη. Το θερμόμετρο έχει πέσει πολύ κάτω για την εποχή. Κρυώνω. Δεν είμαι συνηθισμένος σε τέτοιες θερμοκρασίες. Στην πατρίδα μου έχουμε υψηλότερες θερμοκρασίες. Περπατάω στους άδειους δρόμους της πόλης. Είναι αργά… δεν ξέρω τι ώρα είναι ακριβώς. Προσπαθώ να συμμαζέψω τις σκέψεις μου. Οι ελπίδες μου ήταν πολλές όταν ήρθα εδώ. Η φτώχια και οι πολιτικές συνθήκες στη χώρα μου δεν μου άφηναν άλλη επιλογή. Ξόδεψα όλα τα χρήματά μου γι’ αυτό το ταξίδι και τώρα είμαι άφραγκος.  Προσπαθώ να βρω μια λύση. Οι συμπατριώτες μου που ήρθαν εδώ πριν από μένα προσπαθούν να με βοηθήσουν αλλά έχουν και αυτοί τα δικά τους. Τις τελευταίες τρείς μέρες κοιμάμαι έξω, όπου βρω. Είμαι απεγνωσμένος.
Ξαφνικά με πλησιάζουν τρείς αστυνομικοί. «Τα χαρτιά σου» μου λένε. Προσπαθώ να τους εξηγήσω σε σπαστά αγγλικά ότι δεν είναι έτοιμα ακόμα. «Άρα δεν έχεις χαρτιά»  μου απαντούν. Μου περνάνε χειροπέδες και με πάνε στο τμήμα αλλοδαπών μαζί με πολλούς άλλους. Μας στοιβάζουν σε κελιά . Βρομιά…. Τουλάχιστον δεν θα κοιμηθώ έξω απόψε σκέφτηκα. Δεν ξέραμε τι θα απογίνουμε.
Μετά από πέντε μέρες μας μετέφεραν σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης αλλοδαπών. Μας λένε ότι θα μας προωθήσουν πίσω στις πατρίδες μας. Προσπαθώ πάλι να τους εξηγήσω ότι δεν μπορώ να πάω πίσω γιατί θα με σκοτώσουν λόγω των πολιτικών μου πεποιθήσεων. «Λες ψέματα» μου λένε. Δεν μπορούν να με πιστέψουν είναι φυσικό εκεί έχουν πραγματική δημοκρατία, πώς να καταλάβουν. Είμαι σε αδιέξοδο.
Έμεινα εκεί σαράντα μέρες. Χωρίς να ξέρω τι θα γίνει, χωρίς να μας πληροφορεί κανένας. Η αγωνία μας μεγάλωνε. Οι συνθήκες άθλιες και τα ρατσιστικά σχόλια των φυλάκων μας, μας  καταρράκωναν. Τελικά  μας μάζεψαν όλους και μας προωθούν προς τις πατρίδες μας.
Στο ταξίδι της επιστροφής η θλίψη γεμίζει τα μάτια μου δάκρια. Τόσος κόπος πήγε χαμένος. Με πόσες ελπίδες ξεκίνησε αυτό το ταξίδι. Μετά από δύο μήνες επιστρέφω πάλι στο μηδέν. Κυνηγημένος από το ίδιο μου το κράτος, άφραγκος, απογοητευμένος. Μετά από 15 ώρες ταξίδι φτάσαμε πίσω στην πατρίδα. Προσγειωθήκαμε στο Ελευθέριος Βενιζέλος στις πέντε το πρωί.  Επιστροφή στο χάος. Επιστροφή στο μηδέν. Επιστροφή στην Ελλάδα…..
Αθήνα 23 Μαρτίου 2028
Γιώργος  Αμπαζιώτης
Απόδοση κειμένου Δημοσθένης Πατρινός.
Φωτογραφία:  http://aolanswers.com/questions/boyfriends_jail_relationships_9516726813231

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου